Zadbanie o prawidłowy content marketing, czyli tak zwany marketing treści to podstawa, jeśli chodzi o przyciąganie nowych odwiedzających. Należy pamiętać jednak, że oprócz tego, właściwie skonstruowana strategia zagwarantuje również powrót osób, które wcześniej odwiedziły naszą stronę. Z tego względu jest ona kluczowa i Google zachęca nas do wykorzystania wszystkich narzędzi, które nawet w małym stopniu mogą nam pomóc.

  1. Zwróć uwagę na obszary z dużym potencjałem

Zanim zaczniemy tworzyć nowe treści na naszą stronę, należy przede wszystkim zrozumieć czym się kierują potencjalni klienci oraz czego mogą szukać. Jeżeli poznamy ich zainteresowania oraz zrozumiemy w jaki sposób ich nawyki konsumpcji treści działają, będziemy wiedzieli czego dokładnie szukać oraz które obszary tematyczne poruszyć. Tylko w ten sposób uda nam się znaleźć te charakteryzujące się dużym potencjałem.

Przykładowo warto wspomnieć o pomysłach na nisze, które cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem oraz wieloma alternatywnymi zapytaniami, lecz jednocześnie cieszą się małą ilością stron z odpowiadającą treścią. To właśnie te nisze warto wykorzystać, gdyż to dzięki nim będziemy mogli wyróżnić nasze treści.

Ponadto powinniśmy także pomyśleć o wykorzystaniu wielu programów, które pozwolą nam prowadzić badania. Mowa tutaj o takich narzędziach jak:

  • Google Trends – jest to aplikacja ukazująca rzeczy, które najczęściej wyszukujemy w Internecie. Trendy Google analizują popularność konkretnych zapytań w Google. Warto zauważyć, że biorą one pod uwagę język wyszukania oraz region. Wszystkie informacje przedstawiane są w formie grafik.
    Google zachęca nas, aby stale być na bieżąco z zapytaniami, które zyskują na popularności. Dodatkowo warto także szukać tematów powiązanych z tymi najpopularniejszymi. To właśnie te techniki pozwolą nam zrozumieć czego ludzie poszukują i czym są zainteresowani. Będziemy wtedy w stanie dopracować treść w taki sposób, aby odpowiadała wymaganiom.
  • Google Question Hub –narzędzie stworzone specjalnie dla twórców, które pozwoli nam ubogacić naszą treść poprzez dodanie odpowiedzi na pytania, które coraz częściej pojawiały się w Internecie, a na które nie znaleziono odpowiedzi. W ten sposób będziemy mogli zidentyfikować, a następnie uzupełnić luki w treści, a więc stworzyć o wiele lepszą stronę.
  • Market Finder – narzędzie pozwala nam odkryć sugerowane rynki, dzięki czemu możemy wybić nasze usługi i je zglobalizować. Narzędzie wykonuje pomiary miesięczne, w których badane są wyszukiwania oraz popularne trendy na rynku. Oprócz tego, pod uwagę brane jest szereg innych kwestii, w tym dochód na mieszkańca w danym kraju oraz liczba aktywnych użytkowników Internetu.
    Dzięki tym aspektom możliwe jest znalezienie idealnego miejsca dla naszych usług, które powinniśmy traktować priorytetowo. Google rekomenduje wypunktować potencjalnie nowe obszary, w których nasz biznes może w niedługim czasie osiągnąć zasięg międzynarodowy.
  • New Consumer Insights – NCI dostarcza nam statystyki oraz szereg informacji, które skupiają się przede wszystkim na analizie ruchu. W ten sposób my, jako twórcy, będziemy wiedzieć który ruch na stronie oferuje nam kompetentnych użytkowników o odpowiedniej wiedzy. Później narzędzie to dostarczy nam szereg pomysłów na to, aby odwiedzający czuli się o wiele bardziej zaciekawieni ofertą i w nią zaangażowani.
    Jeśli, na przykład, NCI wskaże nam wysoką liczbę odwiedzin na użytkownika, lecz niską liczbę otworzonych stron na każdą wizytę, to będzie to znak złej recyrkulacji, czyli małego zainteresowania kolejnymi artykułami na stronie. Warto w takich sytuacjach zaktualizować stronę i na jej dole dodać linki przekierowujące do treści, które cieszą się największym zainteresowaniem. W ten sposób zachęcamy użytkowników do pozostania na stronie i do poprawienia recyrkulacji.

Nie możemy przy tym zapominać, że każda treść, jaką publikujemy, powinna być napisana i spełniać wszystkie wskazówki jakościowe dla webmasterów!

  1. Popraw swój content marketing

Poznaj swoje grono odbiorców i dowiedz się co jest dla nich interesujące a co nie. W ten sposób będziesz mógł poprawić swoją strategię treści, dopasowując ją do swoich czytelników. Google Analytics to zestaw darmowych narzędzi, które dostarczą nam niezbędnych informacji odnośnie naszych użytkowników, tworząc ich charakterystykę oraz identyfikując obszary marketingowe, które zagwarantują nam poprawioną wydajność.

  1. Uczmy się dzięki najnowszym trendom oraz poradom

Google zachęca każdego twórcę, aby ten patrzył z większej perspektywy na wszystko, co się dzieje w sieci. Mowa tutaj łącznie o tym jak użytkownicy korzystają z sieci oraz jak poszukiwania ewoluują i w jaki sposób konkurencja na to reaguje.

Dodatkowo warto również zwrócić uwagę na kilka narzędzi, w tym tak zwany Barometr Konsumencki. Pokazuje on nam w jaki sposób ludzie korzystają z sieci, kiedy to robią oraz dlaczego. Jest to tak naprawdę magazyn, w którym zebrane zostały wszystkie informacje online oraz zasoby. Co ciekawe, znajdziemy tutaj informacje dotyczące konkretnych państw oraz preferencje wybieranych przez użytkowników urządzeń. Dodatkowo warto mieć na uwadze, że Barometr pomoże nam zrozumieć w jaki sposób użytkownicy podejmują decyzje w sprawie zakupów.

Oprócz Barometru Konsumenckiego, warto także pamiętać o Historiach Sukcesu, czyli specjalnie wyselekcjonowanych historiach oraz pomysłach innych członków Google AdSense. Dzięki nim zrozumiemy w jaki sposób AdSense wspiera pasję użytkowników oraz pomaga rozwijać biznes.